Een week uit het leven van Gucci (4)

aug 01 2018

Woensdag: 'Het is overdag nog steeds hartstikke warm dus ook vandaag ging ik weer heel vroeg de wei op. Mijn bed werd ververst en opgemaakt en dan werd ik opgezadeld. Ik had het al gezien, vrouwtje had van allerlei rare dingen neergezet. En dan bedoel ik matjes waar mensen hun voeten op vegen, een onkruidzak, een blauwe schelp, een groene vuilniszak, een poortje van stoelen en  en een oranje doek. Daar moest ik dus tussendoor, langs, al dan niet slalommend en daarna ook nog in draf. Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo eng, alleen tussen de matjes door was wel wat spannend. Deze oefening werd gecombineerd met oefeningen als halthouden, achterwaarts en keertwendingen. Weer eens helemaal iets anders dan voltes en schouderbinnenwaarts maar wel heel leuk, en nuttig zegt het vrouwtje. Natuurlijk kwam DJ zich ook even moeien maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend. Beetje jammer wel dat ik de aandacht van het vrouwtje dan moet delen...
's Middags werd de obstakel route nog eens over gedaan maar nu moest ik in mijn eentje de route afleggen, zonder ruiter of begeleider ernaast. Maar helemaal alleen was ik niet want uiteraard was DJ er ook weer bij. Ze slooft zich enorm uit als ik of Fun iets moeten doen waar ze ook bij wil zijn. En dat terwijl ik weet dat ze op de hondenschool soms helemaal niet zo een goede leerling is maar hier moet ze altijd haantje de voorste zijn. Na ja, ik laat ze maar doen...
Vanavond nog even in de sunset in de paddock gestaan dus klagen doen we maar niet! Speak soon!'