Liesbeth Russel

Hoewel ik niet uit een 'paardenfamilie' kom, had ik toch zelf al met 1 jaar bedacht dat paarden wel heel erg leuk zijn. Ik zag het paard van de bakker bij ons achter in de wei staan en moest en zou er naar toe. Met drie jaar ging mijn moeder, die vroeger op de werkpaarden bij de boer in het Zeeuwse Vrouwenpolder (NL) ook wel eens had gereden, met mij naar de manege en ik mocht op Shetlander Happy een kwartiertje voor aanvang van de lessen wat rondstappen. Toen ik zeven werd, kreeg ik tien rijlessen cadeau. Na overleg met de instructrice mocht ik 'op paardrijden' blijven maar dan wel volhouden en niet iedere zes weken van sport/hobby veranderen. Dat volhouden is aardig gelukt want ik heb nooit iets anders meer willen doen!
Met 13 jaar kreeg ik na een lange zoektocht E-pony Musky waar ik jarenlang plezier mee heb beleefd en succesvol was in dressuur, springen maar vooral ook eventing. My Funny Face kwam erbij in 1998 en daarmee sprong en crosste ik ook maar wilde ik vooral meer dressuren en dat hebben we gedaan tot ZZ niveau.
Sinds 2005 bestaat Russel's Riding School en zijn paarden niet meer weg te denken uit het dagelijks werk. Mijn passie is om ruiters én paarden beter te laten presteren en daardoor meer plezier aan elkaar te beleven. Daar hoort ook een stuk management van ruiter en paard bij want zoals het motto van de door mij georganiseerde seminars zegt: 'alleen maar goed paardrijden is niet goed genoeg'.

Veel plezier op deze website! Groetjes Liesbeth Russel

CV Liesbeth Russel

Nov 2012 - heden: 100% zelfstandig voor Russel's Riding School

Juli 2011-2016: Mede-eigenaar geworden van de hippische nieuwsportal HorsUs. Werkzaamheden hiervoor: dagelijke nieuwsvoorziening, banner verkoop, administratie.

Juli 2009: Russel's Riding School wordt een Belgische eenmanszaak, gevestigd in Arendonk.

Aug 2007 - Nov 2011: Werkzaam voor Anky van Grunsven Dressage Horses BV als personal assistant.

Mei - Juli 2007: Drie maanden naar USA als stalruiter van springruiter Kent Farrington, Amerikaans kampioen 2007.

2004 - 2007: Werkzaam geweest op het evenementenbureau van Academy Bartels als PR medewerkster en medeorganisator van evenementen als Horse Event, Pikeur Trophy en het Hippisch Saluut aan Hare Majesteit de Koningin.

In mei 2005 kwam Russel's Riding School van de grond. In een half jaar tijd werd een klantenkring opgebouwd van 90 lesklanten. Van kinderen tot volwassenen; van beginnende ruiters tot wedstrijdruiters, zowel in springen als dressuur.

2003-2004: Werkzaam geweest als ruiter voor handelsstal Winterhorses van Judy de Winter.

2001-2003: Afgestudeerd als jurist aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, instructeursdiploma ORUN behaald en werkzaam geweest op de dressuurstal van Olympiër Arjen Teeuwissen als groom en ruiter.