Derde in de Antwerpse finale van de BIJK dressage challenge!

mrt 06 2022

Dat het een bijzondere dag ging worden vorige week zondag dat staond al vast. Maar meer omdat Gucci zijn eerste kür ging lopen en ik verkleed ging als Beatle omdat we op muziek van de Beatles gingen rijden. Ik had niet durven dromen om derde in de Antwerpse finale van de BIJK dressage challenge te worden!

De eerste proef was de 'gewone' proef. Gucci liep wel goed maar vond de piste toch wel wat spannend en daardoor lukte meerdere onderdelen niet zo goed. Met ruim 63% werden we vijfde. Toen de kür..... ik had twee keer met muziek geoefend en dat ging goed maar natuurlijk was dat buiten en binnen klinkt het dan toch weer anders. Dus alle scenario's waren de revue al gepasseerd haha. Maar Gucci verraste iedereen, of in ieder geval de mesne die hem kennen haha, door te doen of hij al jaaaaaaren op muziek loopt. We hadden een goede start en toen even een klein hakkeltje in het eerste appuyement maar toen waren we vertrokken. Gaandeweg verscheen er een grote lach op mijn gezicht: mijn Gucci, die hier gewoon kür niveau 3 loopt!! De jury vond het hakkeltje in het begin ook jammer maar vond het een hele mooie proef en beloonde die met bijna 70%.

Groot was de verrassing toen we derde eindigde in het eindklassement! Het is een hele toffe wintercup dus volgend jaar zjn we zeker weer van de partij. Dit jaar reden ook diverse leerlingen mee en drie reden mee in de finale en hoe! Manon en Lotte werden respectievelijk tweede en vierde in de finale niveau 0 en Julie werd vierde in de finale niveau 2. Heel, heel goed gedaan!!