Uit de comfortzone is niet comfortabel!

apr 20 2021

Anderhalve week na de start van de cursussen Ruiterbewustzijn met fitnesscoach Bouke van Spreeuwel, zijn de deelnemers fanatiek bezig! Tijdens de lessen worden er dingen uitgeprobeerd met betrekking tot de stand van het bekken te paard. Ruiters met een (te) holle rug voelen veel verschil als ze de beugelgaten eerst twee gaten korter maken om ze daarna één gat langer te doen. Twee gaten korter is best een groot verschil en maakt dan het bekken behoorlijk gekanteld wordt waardoor de onderrug boller wordt. Uit de comfortzone is niet comfortabel! Het vergt motivatie, vertrouwen en aanpassingsvermogen maar de resultaten waren er! Na tien minuutjes de beugels terug één gat langer en de houding van de onderrug/bekken was opmerkelijk beter. Daarmee ben je er natuurlijk nog niet! In de tweede live les gaat Bouke verder in op je houding verder te leren sturen. 'Om dit goed te kunnen dienen we te weten met welke spieren we dit kunnen doen. Als we dit weten, kunnen we de mobiliteit vergroten en de spierversterkende oefeningen beter uitvoeren', aldus Bouke.

Jana Vandenwyngaerden is één van de deelnemers en zij is na een weekje oefenen alvast enthousiast:
'Bij de start van de cursus was het een eye-opener dat ik zélf veel kan bijdragen aan het worden van een mooi team met mijn merrie! De stretchoefeningen zorgen ervoor dat ik nu al veel bewuster op mijn paard zit, hoe ik zit en hoe mijn drukverdeling is én de oefeningen geven mijn zelfvertrouwen en dat laatste is iets dat ik zeker extra kon gebruiken!'

Ook interesse in een 8-weken traject of een 12-weken traject Ruiterbewustzijn? Laat het me weten via info@russelsridingschool.be