Stalbezoek Anky van Grunsven

sep 30 2013

Zo'n 50 (prive) lesklanten kwamen afgelopen zaterdagmiddag naar het Anky Education Center in Erp (Nederland). Op uitnodiging van Russel's Riding School werden zij daar ontvangen voor een stalbezoek.

Na een korte inleiding door mijzelf kwam drievoudig kampioene dressuur Anky van Grunsven aan het woord over 'haalbare doelen'. Dit leek mij een passend onderwerp voor mijn lesklanten omdat je iedere dag en iedere wedstrijd met een bepaald doel moet opstappen. Anky legde het aan de hand van duidelijke voorbeelden uit en ook voor de allerkleinste lesklanten was het duidelijk. De hoofdboodschap was: 'Olympisch kampioen worden is geen doel, dat is een droom'.

Karen van der Veer gaf een presentatie over voeding. Ik kreeg veel vragen over het voeren van paarden en Karen gaf een duidelijke uiteenzetting over het voer dat voor ieder paard aangepast moet worden naar werk en behoeften.

In twee groepen was er daarna een rondleiding door de stallen. Omdat ik deze rondleiding al héél vaak zelf heb gedaan, heb ik zelf ook nog veel uitgelegd over Anky's paarden en het Education Center.

Voordat iedereen weer naar huis ging was er nog een gezellige borrel. Deze dag was een hele grote DANKJEWEL aan al mijn lesklanten die zo trouw bij mij lessen!

Klik hier voor een fotoreportage