Nette resultaten op het provinciaal kampioenschap paarden

sep 22 2017

Het provinciaal LRV paarden kampioenschap ligt ook al weer even achter ons maar nog even een terugblik: diverse leerlingen hadden zich weten te selecteren voor dit kampioenschap dat dit jaar in Arendonk werd georganiseerd. Meestal ben ik hier wel te vinden maar in het zelfde weekend vond Horse Event plaats en ons straatfeest waar ik in het organiserend comité zit. Er werd knap gepresteerd, zeker in aanmerking nemende dat veel leerlingen zelfs halverwege het seizoen over zijn gegaan naar een hogere klasse en daar nog wat ervaring in moet worden opgedaan.

In het M2 stuurde Schani Weyns haar Indigo (foto) naar de zedse plaats. Zij mag begin oktober naar het nationaal kampioenschap!

Stephanie Dierckx en Jules van Schuurhoven werden vierde in het L1 en Birgit Buyssens en haar Aramis werden zesde in deze klasse. Sabine Van den Eynde had enkele tornooien gewonnen en maakte zeker kans op een goede klassering op het provinciaal maar moest helaas afzeggen wegens een schouderblessure van haarzelf.

In het M1 reed Isaline Smisaert twee paarden knap rond en werd zede met I-Star en achtste met Modell. Chadia Weyns reed in deze klasse naar de 13e plaats. Ook zij had een heel succesvol seizoen gehad maar kreeg wat spanningsfouten op het provinciaal. Ook zij mogen naar het nationaal.

Steven Wijns reed voor het eerst mee op een provinciaal kampioenschap en werd netjes 12e met zijn Jes vh Berrekenshof.