Nat maar leuk wedstrijddagje

okt 03 2021

Vandaag reden we wedstrijd in Weelde. Het was een behoorlijk natte dag maar we konden binnen inrijden. Ik had een missie: gestructureerd inrijden en in de proef Gucci bij de les houden. Het lukte! Ik had de tijd genomen om los te rijden en naarmate het losrijden vorderde, kreeg ik een steeds beter gevoel. Op tijd naar buiten om al even te 'acclimatiseren'. Toen we aan de beurt waren ook echt even de tijd genomen om op beide kanten een rondje te rijden. Door de regen was de bodem nat maar het schoof niet. Thuis rijd ik ook altijd in de plassen dus dat mocht het probleem ook niet zijn. En dat was het ook niet. We begonnen goed met mooi recht binnenkomen en een goede halt. Even vond Gucci het in een hoek een beetje eng maar het bleef bij dat ene moment. Voor mijn gevoel reden we een heel constante proef en ik was blij toen ik afgroette.

Helemaal leuk dat jury Van Daele na de proef meldde dat hij het een goede proef vond. De eenvoudige wissels mogen wat vlotter zei hij. We kregen ons puntenlijstje en dat stond vol met 6,5 en 7-ens. Eindscore 67,27%.

Enkele van mijn leerlingen deden ook mee en reden mooie proeven met goede scores en Chiara Weyns en Max reden met bijna 70% naar de derde prijs op niveau I niveau!