KNHS gaat voor groei

nov 03 2008
ERMELO (KNHS) – De Ledenraad stemde in met het Jaarwerkplan dat de KNHS heeft opgesteld voor 2009. “We gaan voor groei en laagdrempelige sport. ICT gaat de verenigingen ondersteunen en tevreden leden en een goede service blijven hoog in het vaandel staan”, aldus voorzitter Martien van den Heuvel. Begroting Er was een unanieme goedkeuring voor de begroting van 2009. De ledenaantallen van 2009 blijven naar verwachting gelijk aan 2008. Hetzelfde geldt voor de personele bezetting van de KNHS, er zal echter wel een verschuiving plaatsvinden in de werkzaamheden. Administratieve werkzaamheden nemen af, terwijl de ondersteuning en vernieuwing van de sport steeds meer tijd en aandacht vragen. Welzijn Paardenwelzijn blijft een belangrijk speerpunt van de KNHS. De notitie Welzijn van de KNHS werd goedgekeurd. Op het concept plan van aanpak ‘Verbetering welzijn in de sector Paardenhouderij’ door de Sectorraad Paarden, bedoeld als beleidsnotitie voor de Minister van LNV, kon door de Ledenraad worden ingesproken. Enkele leden maakten van die mogelijkheid gebruik. ICT De KNHS legt op dit moment de laatste hand aan ontwikkeling van de nieuwe ICT. Inmiddels is een aantal van de nieuwe systemen opgeleverd. De Ledenraad kreeg een presentatie waarin de vele gebruiksmogelijkheden van het nieuwe systeem Axapta werden getoond. Begin 2009 wordt er een start gemaakt met de pilot van het KNHS Wedstrijd Programma (KWP). Samenstelling Ledenraad Als nieuw lid van deLedenraad werd mw. J. Duizendstra welkom geheten. Zij vertegenwoordigt de KNHS Endurancevereniging.