Eerste hondenseminar op 2 juni: 'wat zegt mijn hond?'

mei 10 2018

En toen was er een dag dat ik dacht 'als ik seminars over paarden kan organiseren, kan ik dat toch ook over honden?' Zo gezegd, zo gedaan! Op zaterdag 2 juni vindt in Ravels in de kantine van Hondenschool De Link mijn eerste seminar over honden plaats. Veronica van Ameijde komt vertellen over hondengedrag.

Iedereen die iets van honden kent, weet wel dat de staart al een goede raadgever is als we de gemoedstoestand van een hond willen begrijpen. Maar wist je dat de hond ook signalen geeft naar andere honden en/of mensen met zijn oren, ogen, lippen, mond en met zijn hele houding?
Voordat een hond bijt, geeft een hond (uitzonderingen nagelaten) kalmeringssignalen. Maar herken je die wel? Tilt de hond zijn pootje op om te bedelen of om te zeggen 'doe even rustig baas'?
Je bent fanatiek aan het trainen op de hondenschool en na de derde oefening ruikt jouw hond iets hééééél interessants in het gras wat er twee minuten geleden nog niet was.... misschien doe je wel teveel oefeningen achter elkaar of vindt jouw hond deze oefening net even te moeilijk!
Hoe beoordeel je loslopende spelende honden? Wanneer is het nog spel en hoe kun je zien aankomen dat het uit de hand begint te lopen?

Veronica van Ameijde gaat dat allemaal uitleggen aan de hand van foto's en video's zodat je nog fijner met je hond om kan gaan, effectiever kan trainen, je hond tijdens spel beter kan lezen en vervelende situaties wellicht kan voorkomen doordat je sneller door hebt hoe jouw hond zich voelt tijdens spel met andere honden en hoe andere honden naar jouw hond doen.

Wanneer? Zaterdag 2 juni
Waar? Kantine Hondenschool de Link in Ravels (Raaftuinweg 2)
Hoe laat? 14 uur (tot 16 uur max)
Wat kost een ticket? € 12,50 in de voorverkoop tot 31 mei, €15,- op de dag zelf
Hoe kom ik aan een ticket? Mail naar liesbethrussel@hotmail.com

Check ook de Facebookpagina van dit evenement!