Een snelle terugblik op 2012 en op naar 2013!

jan 01 2013

De eerste dag van 2013 is begonnen. Een snelle terugblik op 2012 wat betreft Russel's Riding School:

Voor  mij is 2012 toch wel een heel bijzonder jaar geweest waarin ik heel leuke dingen heb gedaan: in de eerste maanden van 2012 heb ik naast de privelessen LRV Vosselaar en LRV Oud Turnhout lesgegeven. In de loop van 2012 kreeg ik steeds meer lesklanten, mede door het geven van diverse clinics wat ik ook superleuk vind om te doen.

In het tweede deel van het jaar begon het idee om 100% zelfstandig te worden meer en meer te groeien en vorm te krijgen. De laatste twee maanden van het jaar heb ik dan ook gewerkt met Russel's Riding School als hoofdberoep en niet langer als bijberoep zoals dat sinds 2005 het geval was. Daardoor kreeg ik tijd om overdag les te geven, iets dat enkele van mijn lesklanten goed uitkwam. Als nieuwe LRV mocht ik Arendonk verwelkomen, zowel wat betreft de paarden als de ponys. Ook was er meer tijd voor HorsUs, het bedrijf dat ik samen heb met Anky van Grunsven, Sjef Janssen, Anneke en Serge Pais en mijn partner Erik Wientjes.

Op sportief gebied was 2012 helaas niet succesvol. My Funny Face liep een lastige blessure op en je merkt dat de genezing bij een 18 jarig paard toch echt een beetje langer duurt. Maar.. dankzij Jef Desmedt kan ik trainend het nieuwe jaar in en het voelt goed aan! De training moet nog uitgebouwd worden maar ik ben weer series aan het rijden en meer en meer komt Fun in conditie. Of 2013 ons naar een wedstrijd brengt durf ik niet te zeggen. Ik ben heel zuinig op mijn paard dat zelf moet aangeven wat hij nog kan. Voor enkele van mijn leerlingen gaat 2013 het jaar zijn waarin ze gaan debuteren in de wedstrijdsport. Dat vind ik ook super, om hen daarvoor op te leiden. Ik geniet ervan als leerling, paard en trainer een team vormen en als ik daar dan een bijdrage in heb, is dat top!

Tot slot wens ik iedereen een fantastisch paardenjaar en veel gezondheid en plezier!!

Liesbeth Russel