Drukte op Anky's Fanclubdag

nov 13 2008
Een drukte van belang, afgelopen zaterdag op het Hertog-Janplein in Erp. Niet omdat daar nou iets te doen was, maar omdat het de verzamelplaats was voor leden van de Anky Fanclub. Vanuit het Erpse centrum werden honderden kinderen en hun ouders per bus naar Stal van Grunsven gereden, waar voor de dertiende keer de Anky Fanclubdag gehouden werd. Liesbeth heeft samen met BCM meegeholpen aan de organisatie van deze dag. Op de fanclubdag zelf heeft zij diverse rondleidingen verzorgd en uitleg gegeven over Anky en haar paarden. Om half negen verschenen de eerste diehard fans, gewapend met fototoestel en T-shirts, petten en foto’s waar de Queen of dressage later haar handtekening op kon zetten. Voor iedere groep bezoekers was er een dik twee uur durend programma, dat begon met een rondleiding van een van de grooms. Langs de stallen van de beroemdheden Salinero, Painted Black en Nelson; de weide van gepensioneerd olympisch kampioen Bonfire; de stapmolen en de vrachtwagen. Anky van Grunsven zelf nam uitgebreid de tijd om handtekeningen uit de delen en met fans op de foto te gaan…. Na al dit leuks was het tijd voor het leerzame gedeelte van de Fanclubdag. Speciaal voor de gelegenheid waren de Juniorenamazones Jarissa van Silfhout en Michelle van Lanen met hun paarden Trappel en Incredible naar Erp gekomen. Samen met Anky lieten de dames om en om een paar moeilijke dressuuroefeningen zien, waar de meeste Ankyfans waarschijnlijk nog lang niet mee bezig zijn zoals appuyeren, wijken en pirouettes. Maar dat mocht de pret niet drukken. Aan de glunderende gezichtjes te zien, waren alle fans hartstikke blij dat ze bij Anky op stal geweest zijn!