Dagje coachen in Massenhoven

jun 09 2013

Vorig weekeind deed een aantal leerlingen mee aan de VOR wedstrijd in Massenhoven (B). Ik was aanwezig om hen te coachen. In de E5 en E7 kwam bij de paarden Nele Ruys aan de start. Na een jaar geen wedstrijden gereden te hebben, maakte ze haar comeback met haar zwarte Gigi D Agostino. Ze werd zevende en achtste maar in de tweede proef had zij wel een mooie score van ruim 63%.

In hetzelfde niveau bij de ponies had Maxime Crets twee ponies te rijden. In de eerste proef werd ze vijfde en zesde in een groot deelnemersveld en in de tweede proef werd ze zevende en 11e en was de 'pijp een beetje leeg'.

Julia van Zwol reed haar Concierge (foto 1) naar de vijfde plaats in de A7 en in de veel moeilijkere proef L6 reed ze overtuigend naar de winst met 67,6%. Ze kreeg heel positief commentaar van de juryleden.

Op A7 en L6 niveau reed Nisa Kempeneers (foto 2 en 3) mee en hoe: ze won beide proeven met scores van 66,7 en 63,1%. De tweede proef, de L6, mag met stang en trens gereden worden. Voor Nisa was het de eerste keer dat ze dit deed en het ging haar goed af!