2017 was leuk, zin in 2018!

dec 30 2017

We zitten aan het einde van 2017, tijd om eens terug én vooruit te blikken.

2017 was voor mij en Russel's Riding School een leuk jaar. Een jaar waarin ik aan een toffe groep klanten les mocht geven, een jaar waarin Gwendolien verkocht is en Gucci erbij kwam. Sportief gezien is mijn 2018 doel weer de wedstrijdring in te rijden!

In het afgelopen jaar hebben we meer gedaan dan alleen de 'gewone' lessen geven, er was een voedingsseminar, ik gaf diverse cavaletticlinics, een proefgerichte clinic, een yogaclinic en een longeertraining. Daar wil ik in 2018 zeker mee verder gaan en ook weer wat meer seminars organiseren. Hoogtepuntjes op dit vlak waren natuurlijk de serie artikelen in BIT en de clinic op Horse Event over yoga en paardrijden.

In 2018 ga ik meer lesgeven! Maar niet alleen aan ruiters :-) ......
Sinds enkele weken kijk ik mee als hulpinstructeur op de Hondenschool De Link. Als ik het leuk blijf vinden, en iets in mij zegt dat dat zo gaat zijn, ben ik van plan mijn diploma daarvoor te halen in 2018.

Graag wil ik ook wat meer schrijven, dat doe ik graag. Ik ben al begonnen voor de hondenschool korte instructieve artikelen te schrijven maar wie weet dat er nog wat meer uit de pen komt volgend jaar.

Dankbaar ben ik dat ik in 2017 zulke leuke mensen als lesklant heb! Als je elkaar elke week of om de week ziet, bouw je toch echt iets met elkaar op en gaan de gesprekken verder dan alleen 'Alles goed?' 'Ja, alles goed'. Via LRV Laakdal heb ik weer nieuwe mensen leren kennen en ook heb ik er enkele nieuwe privé lesklanten bijgekregen afgelopen jaar.

Ik ben trots op Fun dat hij het nog zo goed doet en een blij paard is. Volgend jaar is hij 20 jaar bij mij, nog geen enkele man heeft het zo lang met mij volgehouden, hihi Erik ;-)
Ik besef me vaak dat ik een zalige job heb, ik mijn dagen zo kan indelen dat ik ook nog tijd heb voor mijn paarden en de hond. De dogsurvival was wel het hoogtepunt wat betreft DJ en mij. Het gaf een soortgelijk gevoel als in een eventingwedstrijd, jij samen met je hond en alleen door samenwerking, vertrouwen in elkaar en respect naar elkaar haal je de finish.

2017 was ook het jaar waarin ik mijn eerste stappen in een sportschool heb gezet! Toen ik Gwendolien had verkocht en Gucci nog niet had gevonden, miste ik toch het sportief bezig zijn. Het bleek verslavend te zijn... drie keer in de week vind je me bij de fitness. Het leuke is dat ik daar niet alleen getraind heb voor de dogsurvival maar ook op paardrijgebied oefeningen doe. Bouke van Boukesport werkt samen met Academy Bartels en geeft mij ook oefeningen waarbij je bijvoorbeeld links- en rechts coördinatie verbetert want ik merkte dat mijn linker- en rechter armen en benen echt niet hetzelfde doen (ook al denk je van wel). Ik zie al weer meteen opties voor een workshop/seminar dus wie weet komt dat in 2018 op de kalender!

Rest mij iedereen die dit leest een fijne jaarwisseling te wensen. Geniet van elke dag, geniet van de paarden, leer met vallen en opstaan, heb respect voor de mensen om je heen, heb elkaar lief en maak van elke dag iets moois, hoe moeilijk het soms ook is!

Tot snel in 2018,
Liefs, Liesbeth