Topsporters hebben problemen met invullen Whereabouts

okt 18 2010
Topsporters klagen over de strenge dopingregels en dan vooral over het systeem waarmee ze hun 'whereabouts' moeten invullen Topsporters klagen over de strenge dopingregels in Nederland. Ze moeten elke dag op internet precies bijhouden waar en wanneer ze te vinden zijn voor dopingcontroleurs, het zogeheten Whereabout-systeem. En dan gaat het niet eens om de privacy, maar vooral om de software van het systeem. Bijna alle sporters hebben wel eens problemen met de ingewikkelde en haperende techniek van de whereabouts. 39 procent ondervindt er regelmatig tot vaak hinder van. Sporters moeten steeds voor de komende drie maanden precies aangeven waar ze te vinden zijn. Liesbeth verzorgt al drie jaar de Whereabouts voor Anky van Grunsven en sinds een jaar ook die van een aantal andere ruiters en amazones. Vanaf volgend jaar wil Liesbeth deze dienst onder de vlag van Russel's Riding School laten vallen. Daarvoor is zij nu de nodige voorbereidingen aan het treffen. In de toekomst wil Liesbeth de Whereabouts voor nationale en internationale topsporters invullen, te beginnen met de hippische sporters en later uit te breiden naar ook andere sporten.