Succesvol dubuut in hogere klasse voor zusjes Swagemakers

feb 27 2013
Op zondag 17 februari kwamen de zusjes Charlotte en Cato Swagemakers uit Oud-Turnhout (B) aan de start op een KNHS wedstrijd in Tilburg. Beide jonge amazones geef ik regelmatig les. Het was voor beide meiden de eerste keer in een hogere klasse.

Cato en haar pony Captain Jack Sparrow (foto 1) startten na een succesvolle periode in de klasse CB (kringkampioen en 4de op de Brabantse Kampioenschappen) nu in de klasse L1. Ze reed een fijne vlotte eerste proef die soms nog wel wat netter afgewerkt kon worden. Het wijken is nieuw voor de combinatie en heeft nog wat aandacht nodig maar Jack liep goed nageeflijk en de overgangen waren mooi uitgevoerd. Het resultaat was een derde plaats en 184 punten. Bij de tweede proef was de fut er een beetje uit en de concentratie wat minder. Daar werd Cato 5de met 174 punten.

Charlotte (foto 2) ging voor het eerst van start in de D/E L2 met haar palomino Charlie Chaplin en reed een prima eerste proef. Zeer netjes en precies, het wijken en de middendraf ging ook erg goed. Tot haar eigen verrassing behaalden ze een mooie tweede plaats met 184 punten. Ook de tweede proef was goed voor een winstpunt (182 punten) maar was minder 'sprankelend'. Hier zakte ze naar een vierde plaats. Kortom: beide dames zijn officieel gepromoveerd naar een hogere klasse!