Podiumplekken leerlingen in Pikeur-Eskadron Ponydressuur Trophy en de J2L Dressage Horses Paardendre

sep 26 2013

Afgelopen zaterdag werd in het Belgische Hasselt de finale van de Pikeur-Eskadron Ponydressuur Trophy en de J2L Dressage Horses Paardendressuur Trophy verreden. Ik ging erheen om Nisa Kempeneers en Julia van Zwol te helpen inrijden voor hun kür. Beiden gingen na alle kwalificaties als eerst geplaatste de finale in.

Julia reed voor het eerst een kür op muziek, Met haar Concierge reed ze een prima kür op twee hakkeltjes na. Ze was heel mooi op de muziek en de score was 66,6% en een derde plaats. Omdat Julia in de eerste proef, de reguliere L6 proef, tweede was geworden, werd ze in de eindranking ook tweede (foto 1).

Nisa kreeg te maken met zeer wisselende jurybeoordelingen. In haar eerste proef werd ze derde met van een jury de winnende score en van een andere jury 5,5% minder. Maar dat blijf je houden met deze jurysport. In de kür werd Dario een beetje druk in de stap reprise en dat kostte veel punten. Een vijfde plaats in de kür leverde toch nog een podiumplaats op in de eindranking waarin Nisa en Dario als derde eindigden (foto 2).

Maxime Crets reed Ulti naar een zevende en vierde plaats in de E5 en E7 en Nele Ruys werd zesde en zevende met haar Gigi in de E5 en E7 bij de paarden.