LRV seizoen sluit af met Nationaal kampioenschap

okt 05 2017

Vorig weekeind vond het nationaal LRV kampioenschap paarden plaats in Vissenaken-Glabbeek.

Schani Weyns en Indigo waren na een heel mooi seizoen geselecteerd in het M2. Schani was tevreden over haar proef en sloot de M reeks af met een negende plaats op dit nationaal kampioenschap. Op naar het Z1!

Chadia Weyns selecteerde zich met Flynn in de klasse M1. Een prima proef resulteerde in een vierde plaats en dit duo promoveert nu naar het M2.

Isaline Smisaert had een pechdag. Zij was met Modell geselecteerd in de M1 en moest al vroeg starten. Bij aankomst op het terrein had een wagen zich vastgereden en er was niet direct een tractor voorhanden. Daardoor liep het parkeren enorme vertragingen op en was Isaline geparkeerd toen ze eigenlijk de ring al uit had moeten komen. Ze mocht toch nog starten gelukkig maar door de stress en haast kon ze er niet meer uithalen dan een 16e plaats. Isaline gaat met Modell en ook met haar andere paard I-Star de overstap maken naar M2!

Birgit Buyssens en haar Aramis rijden L1 en mochten na een goed provinciaal dus niet door naar nationaal maar ze reed daar wel, nameijk met het achttal van Pulderbos. En dat deed ze goed want samen met haar teamgenoten werd Birgit met grote voorsprong op de rest van de achttallen nationaal kampioen klasse L! Individueel promoveert ze nu naar L2.