Longeren met een doel

sep 28 2017

Longeren kan inhouden dat je al kijkend op je gsm je paard aan een touw wat rondjes aan zijn halster laat lopen. Dan heeft longeren enkel tot doel beweging geven. Maar je kunt zoveel meer uit longeren halen! Goed longeren is net zo moeilijk als goed rijden.

Vaak hoor ik onder mijn klanten 'eigenlijk weet ik niet hoe ik goed moet longeren'. Daarom geef ik zaterdag 7 oktober een longeertraining.

We bespreken de doelen van longeren, welke hulpmiddelen je kunt gebruiken bij het longeren, de houding van de longeur en natuurlijk kijken we naar het paard: tempo- en houdingcontrole komen, net als in het rijden, ook terug in het longeren. Pas met tempo- en houdingcontrole kan een paard on balans en nageeflijk aan de longe lopen.

Interesse? Geef je op voor de training!
Zaterdag 7 oktober in Arendonk

De planning:
10.00 u: ontvangst en theorie
10.30 u: longeer training paard 1 en 2
11.30 u longeer training paard 3 en 4
12.30 u einde

Inschrijven kan mét en zonder paard en deelnemers krijgen een longeertouw en bijzetteugels mee naar huis ter waarde van € 36,90 (foto 2).

Kosten:
Deelnemer mét paard (max 4): € 60,00
Deelnemer zonder paard (max 5): € 45,00

Inschrijven kan via Liesbeth of via info@russelsridingschool.be