Liesbeth bereidt Salinero's reis voor naar Florida

jan 24 2010
Hoewel Salinero pas 27 januari per vliegtuig vertrekt naar Wellington in Florida (USA), zijn de voorbereidingen voor deze reis al in volle gang. Op het Palm Beach Equestrian Centre zullen Anky en Salinero 4 tot en met 6 februari meedoen aan het Exquis World Dressage Masters tournooi. Voor iedere trip naar een land buiten de Benelux dient er een inspecteur van de VWA (voedsel en warenautoriteit) te komen en bekijkt of het paard in goede gezondheid verkeert en in staat is de reis te maken. Daarnaast worden exportpapieren ingevuld en in het geval van export naar Amerika dienen diverse bloedtesten te worden gedaan. Daarvoor was de dierenarts afgelopen week in Erp die het afgenomen bloed opstuurt naar een laboratorium. Dit alles moet goed gepland worden want als de uitslagen te laat binnen zijn, kan het paard niet vertrekken. Voor Anky, Sjef , de kinderen en de nanny zijn visa aangevraagd om Amerika binnen te komen. Groom Willeke moet ook een visum hebben maar weer een ander soort omdat zij met Salinero mee vliegt. Daarnaast moet zij een veiligheidscertificaat hebben om met dieren te mogen vliegen. Omdat er maar een beperkt aantal kilo ‘equipement’ (uitrusting voor ruiter en paard) mee mag in het vliegtuig, is met Anky’s sponsor Cavalor geregeld dat het voer vanuit Florida wordt aangeleverd. Dit alles heeft Liesbeth geregeld de afgelopen weken.