Informatie cavaletticlinics

jan 13 2017

Op Facebook vroeg ik deze week of er interesse is in cavalettilessen. Omdat er zoveel positieve reacties kwamen, geef ik in dit bericht meer uitleg over de opzet van deze lessen.

Er zijn twee mogelijkheden:

1. Ik prik een datum en iedereen die interesse heeft kan zich bij mij inschrijven voor € 15,- voor vijf kwartier les met vier mensen in een les. De les vindt plaats in Arendonk.

2. In overleg met een LRV of ander soort vereniging/manege worden één of meer data geprikt en de vereniging neemt de organisatie op zich. De vereniging betaalt mij € 60,- per les van vijf kwartier en het bedrag dat zij doorrekenen aan de mensen die zich bij de vereniging inschrijven, wordt bepaald door de organiserende vereniging. Afname van minimaal twee lessen tot een maximum van vijf op één dag. Geen extra reiskosten in omgeving Turnhout. De organisatie zorgt voor minimaal tien springbalken.

Ik heb veel ervaring in het geven van cavalettilessen. Het leukste en meest effectieve is als er een aantal cavalettilessen genomen wordt. Je zult merken dat de controle die je door de cavalettilessen krijgt doorwerkt in je dressuur, springen, bosritten. Regelmatig worden dressuurmatige problemen 'als vanzelf' opgelost in de cavalettiles omdat de focus van ruiter én paard op de balkenoefening is en niet alleen maar op dat 'ene probleem wat er elke dag is'. Balans, evenwicht en reactievermogen van ruiter én paard verbeteren en het cavalettiwerk is een leuke afwisseling op het 'gewone' werk.

Bij vragen of om een cavaletticlinic te organiseren of voor in te schrijven: info@russelsridingschool.be