In 1,5 jaar tijd van provinciaal kampioen L1 tot debuut nationaal kampioenschap

sep 30 2014

Nog geen anderhalf jaar geleden reden Julia van Zwol en Concierge in de klasse L1 op het provinciaal kampioenschap van de LRV (foto). Ze wonnen dit kampioenschap. Afgelopen weekeind maakte Julia haar debuut op het nationaal Belgisch kampioenschap voor ponies op het hoogste niveau in Meerdonk.

Julia scoorden alle drie de dagen heel constant 62% - 63%. De eerste twee dagen was ik erbij om te coachen. Het niveau van de ponies is de afgelopen jaren enorm verbeterd en het is leuk om te zien hoe de ponyruiters met de sport bezig zijn. Het was jammer dat Julia voor haar tweede, veel betere proef dan op dag 1, niet wat meer punten kreeg maar al bij al vind ik het een knappe prestatie van Julia en Concierge. Aangezien dit Julia's laatste ponyjaar is, staat Concierge te koop.