Goede resultaten op concours in Weelde

mei 14 2013

Op Hemelvaartsdag hadden de ponyruiters uit Arendonk en Oud-Turnhoud concours in Weelde. Ik was gevraagd Romy Mussels (foto) te begeleiden met het losrijden van haar pony Candy. Hoewel er om ons heen diverse ponies ervandoor gingen en ruiters naast hun pony belandden, bleven Romy en Candy goed geconcentreerd. Ze reden een hele nette DB1 proef met een enkel foutje in galop dat snel hersteld was. Het resultaat was een vijfde plaats en een medaille in een veld met zo'n 25 deelnemers; haar beste resultaat tot nu toe!

Andere leerlingen hadden ook goed gereden: Julia van Zwol werd met beide ponies derde. En Marnick van Miert werd derde en vierde. Jill Vissers en Maxime Crets wonnen allebei in hun dressuurring. Senne en Ruby Goris werden respectievelijk tweede en vierde en Dominique Smulders werd derde met haar pony Amigo.

Op hetzelfde terrein kwamen de paarden op zondag in actie. Elle Machilsen die nét een nieuw paard heeft, won het M1. Jos Machilsen en Frank Goris wisten beide de tweede prijs te bemachtigen.