FNRS sponsort paardrijden gehandicapten

sep 24 2008
De FNRS heeft speciale rijbaanborden laten ontwikkelen voor manegebedrijven, die zijn ingericht voor het lesgeven aan gehandicapten. Deze rijbaanborden zijn onlangs tijdens Horse Event overhandigd aan Dieuwke Papma van het bestuur van de Federatie Paardrijden Gehandicapten (FPG). De FPG had aangegeven behoefte te hebben aan duidelijke borden als extra hulpmiddel bij de instructie aan gehandicapten. Op de borden, die gebruikt worden tijdens de lessen in de rijbanen, staan niet alleen de gebruikelijke letters. Omdat niet iedereen deze letters kan lezen, is aan iedere letter een plaatje gekoppeld. Zo staat er bij de letter “A” een aapje getekend, bij de letter “H” een hond en bij de letter “M” een molen. Met deze hulpmiddelen hebben instructeurs die lesgeven aan personen met een beperking veel meer mogelijkheden om het paardrijden voor deze groep paardenliefhebbers plezieriger te maken. Ook kunnen deze speciale rijbaanborden heel handig en leuk zijn bij het lesgeven aan jonge kinderen. Bedrijven die geïnteresseerd zijn kunnen contact opnemen met de FNRS voor meer informatie.