Een mentaal sterkere sporter worden kun je leren

okt 05 2015

Er zijn in Vlaanderen een kleine 200.000 paarden geregistreerd. Nagenoeg elke plaats heeft een eigen LRV, een landelijke rijvereniging. Een groot aantal ruiters rijdt wedstrijden. Maar of dat altijd ‘voor de lol’ is?

Instructrice Liesbeth Russel uit Arendonk maakt het wekelijks mee. Haar leerlingen maken zich op donderdag al druk voor de wedstrijd van zondag. ‘Ik heb die ene jury en die beoordeelt mij nooit hoog’ of ‘zíj doet ook mee in mijn ring’. En dan te weten dat het totaal geen zin heeft je druk te maken om dingen die je niet kunt beïnvloeden, bijvoorbeeld het weer, de gemoedstoestand van de jury, de prestaties van je concurrenten.

Om de focus op de juiste dingen, de te beïnvloeden dingen, te leggen, organiseert Russel met haar Russel’s Riding School op 30 oktober een seminar mental coaching. Gastspreker is de Nederlandse sportpsycholoog Rico Schuijers (foto) die onder andere topsporters als wereldkampioen dressuur Edward Gal, wereldkampioen judoka Edith Bosch en Olympisch kampioen Marleen Veldhuis (zwemmen) mentaal sterker heeft gemaakt.

Schuijers: ‘wanneer het hart het overneemt, stopt het lichaam’. Een ieder kan zijn mentale gemoedstoestand trainen maar zo weinig sporters doen het. Reden voor Liesbeth Russel om Schuijers uit te nodigen een seminar te geven op de Dena Stables in Turnhout.

Informatie:
30 okt 19 u Dena Stables Turnhout
kaarten in voorverkoop: € 20,00
kaarten aan de kassa: € 25,00

kaarten bestellen via Liesbeth of info@russelsridingschool.be