Een leuk dagje coachen in Merksplas

jul 05 2015

Vuil, verbrand en blij... zo kwam ik thuis na een dagje coachen tijdens de LRV wedstrijd in Merksplas. Op deze grote wedstrijd reden zoveel van mijn LRV leerlingen dat ik deze kans niet liet liggen om op 1 dag veel leerlingen eens te zien rijden. Dat geeft mij weer informatie voor het vervolg van de trainingen. Ik had een tijdschema gemaakt maar het lukte mij niet om mij tussen de 29 ringen te verdelen en om over sloten te springen om overal op tijd te zijn, dus sorry hiervoor als ik je vandaag niet heb zien rijden maar gelukkig het grootste deel wel.

Je kunt nog zo goed in vorm zijn, de stress van de dag bepaalt ook grotendeels het resultaat in de ring. Dat is voor een groot deel te coachen en een goed tijdschema veroorzaakt ook minder stress. Daar denk ik ook vaak in mee en ook in het plan van aanpak voor het losrijden. Want met alleen maar kilometers maken, win je geen proef ;-) Vandaag zag ik hier en daar dat het tijdsplan nog een beetje meer doordacht mag zijn. Iets waar we aan gaan werken de komende tijd.

Het was een superleuke dag en ik ben trots. Niet alleen op de resultaten maar ook hoe ik mijn leerlingen bezig zie. Natuurlijk heeft iedereen wel eens een mindere dag of gaat er iets niet naar je zin maar het maakt me blij dat ik iedereen doordacht te werk zag gaan en de dingen netjes zag oplossen. En heel eerlijk, op zo'n wedstrijd zie je helaas ook veel wat je liever niet wil zien. Daarom ben ik dan extra blij dat ik mijn leerlingen er netjes op zie zitten en op een fijne manier rijden!

Véronique Jansen (foto) moest als eerste het Z2 binnenrijden. Nog steeds denken veel mensen dat dit een nadeel is maar als je een dijk van een proef neerzet heeft de rest het maar beter te doen. En daarin slaagde vandaag niemand! Véronique had Vancouver er goed aan staan en alle vier de wissels waren perfect gesprongen. Eén galopappuyement was wat minder maar dat mocht de pret niet drukken.
In deze rubriek was Jos Machielsen met Robin goed voor de vijfde plaats. Jos reed een nagenoeg foutloze misschien iets te brave proef maar het was best wel warm rond de middag en het was heel goed gereden.

In het M2 werd Annelies Vermeiren tweede en in een andere ring werd Eva Uydens vijfde.

Het M1 werd gewonnen door Heleen Vervecken. Met Jaylo reed ze een nette proef en het M2 komt in zicht!

In het L1 reed Isaline Smisaert met I-Star een nette proef met nog enkele verbeterpuntjes maar met een tweede plaats kunnen we alleen maar blij zijn :-)

Stephanie Plocki geef ik nog niet zo lang les en in de eerste lessen liet haar paardje zien over een nogal sterke eigen wil te beschikken. In de afgelopen weken hebben we het voermanagement aangepast en een duidelijk systeem van rijden toegepast en het resultaat was er vandaag: het duo won de B1.

Ook in de B1 was er een prijs voor Evelien Wellens-Swaans. Zij werd met Cointreau vierde.

Voor nu zijn dit de resultaten die ik weet. Er komen er vast nog binnen en dan zal ik het berichtje updaten.

Winnaars van harte proficiat!