7 oktober: longeertraining

sep 14 2017

Op zaterdag 7 oktober organiseert Liesbeth een longeertraining in Arendonk. Na een introductie waarbij een stuk theorie aan bod komt, gaan we met de paarden aan de slag. We gaan de paarden werken met een longeertouw en een bijzetteugel. Verschillende doelen van het longeren komen aan bod. Net als in het rijden is tempocontrole en houdingcontrole ook in het longeren heel belangrijk. Ook de houding van de longeur komt aan bod want deze is ook heel belangrijk.

Tijdens deze longeertraining komt de basis van goed longeren aan bod (iets dat minstens nét zo moeilijk is als goed paardrijden) en eventueel ook een aanzet tot het oplossen van (rij)technische problemen. Bij voldoende interesse kan er een vervolg training komen waarbij we het paard over balken laten stappen, draven en galopperen.

De planning:
10.00 u: ontvangst en theorie
10.30 u: longeer training paard 1 en 2
11.30 u longeer training paard 3 en 4
12.30 u einde

Inschrijven kan mét en zonder paard en deelnemers krijgen een longeertouw en bijzetteugels mee naar huis ter waarde van € 36,90 (foto 2).

Kosten:
Deelnemer mét paard (max 4): € 60,00
Deelnemer zonder paard (max 5): € 45,00

Inschrijven kan via Liesbeth of via info@russelsridingschool.be